Zadzwoń 12 442 44 56, 605 069 230 Pn - Pt: 9:00-19:00, So: 9:00-14:00 Napisz sklep@palis.pl
0
Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418
Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 705 BP418
Nowość

Producent: Bosch

Porównaj Opinie: 0

Cena brutto 151,60 PLN

Cena netto 123,25 PLN

Jednostka miary: szt

Dodaj do koszyka

W magazynie: dużo

Dostępność: sprawdź powyżej -> sprawdź powyżej -> "w magazynie"

Dostawa już od: 9,00 PLN

Gwarancja zwrotu do 14 dni roboczych

Zapytaj o towar - zadzwoń 12 442 44 56

Opis

Aktualny produkt

Wersja handlowa (IAM)

0986424705

Nazwa

Okładziny hamulca tarczowego, komplet; przód

Zatrzymanie produkcji

-

Skrót handlowy (HKB)

BP418

Oznaczenie normatywne

E1 90R-011076/2032

Numer WVA

23271

Kod FMSI

D0847

Informacja o produkcie

Do systemu Brembo

Informacje dodatkowe

z instrukcją montażu

Materiał

Low-Metallic

Numer WVA

23.271

Certyfikacja

ECE-R90

Grubość znamionowa

16,90 mm

Ze śrubami

Nie

Liczba blach tłumiących

8

Z blachami tłumiącymi

Tak

Z zamontowanym zaczepem tłoka

Nein

Ze sprężynami

Nie

Rodzaj styku ostrzegawczego

Brak

Liczba rowków wykr.deszczu

0

Ze skosem

Tak

Wysokość

70,8 mm

Grubość

16,90 mm

Szerokość

119,2 mm

Zalecane akcesoria

1 987 474 338

Wskazówka dot. części zamiennej

-

Nazwa marki

Nr artykułu

MERCEDES-BENZ

003 420 05 20

MERCEDES-BENZ

A 004 420 08 20

MERCEDES-BENZ

003 420 18 20

MERCEDES-BENZ

003 420 42 20

MERCEDES-BENZ

004 420 04 20

MERCEDES-BENZ

004 420 77 20

MERCEDES-BENZ

005 420 60 20

MERCEDES-BENZ

221 420 07 20

MERCEDES-BENZ

163 420 06 20

MERCEDES-BENZ

163 420 08 20

MERCEDES-BENZ

A 003 420 05 20

MERCEDES-BENZ

A 003 420 08 20

MERCEDES-BENZ

A 003 420 18 20

MERCEDES-BENZ

A 003 420 42 20

MERCEDES-BENZ

A 004 420 04 20

MERCEDES-BENZ

A 004 420 77 20

MERCEDES-BENZ

A 005 420 60 20

MERCEDES-BENZ

A 163 420 06 20

MERCEDES-BENZ

A 163 420 08 20

MERCEDES-BENZ

A 221 420 07 20

MERCEDES-BENZ

163 420 10 20

MERCEDES-BENZ

A 163 420 10 20

MERCEDES-BENZ

004 420 08 20

MERCEDES-BENZ

003 420 08 20

Przed zakupem sprawdź pod poniższym linkiem które pióra będą odpowiednie do Twojego samochodu:

http://www.bosch-automotive-catalog.com/pl/vehicle-search

Klocki hamulcowe Bosch

  • Łatwiej rozpędzić niż zatrzymać
    • Klocki hamulcowe muszą odebrać znaczną ilość energii. Przykładowo, aby zatrzymać z prędkości 200 km/h samochód kompaktowy o masie 1,5 tony, potrzeba odebrać poprzez hamulce i rozproszyć moc rzędu 400 koni mechanicznych, podczas gdy przeciętna moc silnika to około 100 koni.

  • Intensywne testy
    • Klocki hamulcowe Bosch są testowane w niskich i wysokich temperaturach, przy dużej wilgotności, jak i przy intensywnych hamowaniach. Różnorodne testy umożliwiają optymalny dobór mieszanki klocka do regionu użytkowania. Przekroczone są wymagania europejskiej normy ECE R 90.

Rola klocka hamulcowego

Klocki hamulcowe współpracując z tarczą hamulcową podczas hamowania zamieniają energię kinetyczną na cieplną, co umożliwia hamowanie pojazdu.

Tarcze hamulcowe zaleca się wymieniać co drugą wymianę klocków.

 

Dobór materiału klocka

Produkcja klocków hamulcowych w fabryce Bosch w Meksyku

Każdy model samochodu jest inny. Odmienne są rozkłady obciążeń na osie, rozmiary kół, moce silników. Podczas gdy w autach kompaktowych ważna będzie niska cena klocka, to w wersjach usportowionych najistotniejsza będzie skuteczność działania i sprawne odprowadzanie ciepła. Dlatego firma Bosch opacowała ponad 160 mieszanek stosowanych w budowie klocków, dopasowanych do różnorodnych warunków. Umożliwia to uzyskanie równowagi między współczynnikiem tarcia, wygodą i właściwościami w zakresie zużycia mechanicznego. Wybór mieszanki dokonywany jest na podstawie badań na hamowniach, stanowiskach próbnych i torach testowych. Tym samym, każdy samochód wyposażony fabrycznie w klocki Bosch posiada optymalnie dopasowany materiał klocków.

Porównanie normy ECE-R 90 i wymogów jakościowych Bosch

Standard ECE-R 90 to europejska wytyczna, w oparciu o którą wydaje się homologacje dla klocków i szczęk hamulcowych. Okładziny cierne Bosch znacznie przewyższają wymogi norm europejskich.

Bezpieczeństwo (skuteczność hamowania)

ECE-R 90

Bosch

Średnie tarcie

X

X

Tarcie na gorąco

X

X

W zależności od prędkości

X

X

Tarcie statyczne

X

X

Droga hamowania (test AMS)

 

X

Testy termiczne

 

X

Zjazd ze wzniesienia

 

X

Tarcie na zimno

 

X

Podatność na wilgoć

 

X

Stabilności współczynnika tarcia

 

X

 

Testy właściwości fizycznych

ECE-R 90

Bosch

Ściśliwość

X

X

Wytrzymałość na ścinanie

X

X

Przenikanie ciepła

 

X

Test korozyjny

 

X

Wytrzymałość lakieru

 

X

Woskowanie okładzin

 

X

 

Trwałość

ECE-R 90

Bosch

Okładzina cierna

 

X

Tarcza

 

X

 

Komfort

ECE-R 90

Bosch

Kontrola emisji hałasu

 

X

Tarcie przy wysokich prędkościach, piski

 

X

Zachowanie pedału hamulca

 

X

 

Najważniejszy parametr - współczynnik tarcia

Skuteczność hamowania jest uzależniona od wytrzymałości na ścinanie, ściśliwości oraz przede wszystkim stabilności współczynnika tarcia. Jeśli współczynnik tarcia ulegnie obniżeniu, droga hamowania może znacząco się wydłużyć. Dlatego jego wartość musi pozostawać niezmienna, niezależnie od warunków pracy (wzrost temperatury przy ostrym hamowaniu). Bosch testuje swoje klocki na stabilność współczynnika tarcia zgodnie z aktualnymi normami przemysłowymi na stanowisku dynamometrycznym.

Komfort

Hamulce Bosch zapewniają komfortową jazdę

Dla dogodnej dla kierowcy pracy hamulców ważne są:

  • szybka reakcja hamulców na reakcję kierowcy
  • jednakowy skok pedału hamulca w całym zakresie pracy
  • minimalny poziom drgań
  • brak uciążliwych odgłosów

Bosch projektując swoje układy hamulcowe uwzględnia te wszystkie wymogi.

Zużycie klocków

Klocki cierne zużywają się wskutek tarcia. Stopień zużycia zależy przede wszystkim od ilości cyklów hamowań, stylu jazdy i sposobu hamowania.

W wielu pojazdach spotyka się dziś wskaźniki zużycia klocków: przy przekroczeniu minimalnej dopuszczalnej grubości klocka zapala się kontrolka informująca kierowcę o konieczności wymiany klocków.

Rozwiązania specjalne

Fazowanie stosuje się w niektórych klockach, aby zagwarantować szybszą reakcję hamulców.

Rowek deszczowy poprawia odprowadzenie wody podczas hamowania w deszczu.

Wymiana klocków - zawsze ze sprężynami

Wymiana klocka

Sprężyny stabilizują klocek, zapobiegając drganiom. W toku eksploatacji są one poddawane znacznym obciążeniom, skutkiem czego występuje zużycie zmęczeniowe, występujące przy zmiennych cyklach obciążenia. Dlatego sprężyny należy zawsze wymieniać przy zmianie klocków.

Bosch oferuje również zastawy do montażu klocków hamulcowych, czujniki zużycia okładzin hamulcowych oraz dodatkowe blaszki i sprężyny.

Zestaw do montażu klocków hamulcowych

BUDOWA:

Schemat klocka hamulcowego.

1 Materiał cierny

Klocki hamulcowe są wykonane z reguły z 15-20 składników. Mieszanka składników jest dobierana indywidualnie dla każdego pojazdu, co gwarantuje krótkie drogi hamowania i wysoki komfort użytkowania. Aby osiągnąć jak najlepszy rezultat, należy uwzględnić rodzaj materiału, z którego została wykonana tarcza.

2 Wkład elastyczny

Odpowiada za komfort i bezpieczeństwo oraz wpływa na ściśliwość oraz emisję hałasu.

3 Klej

Zapewnia właściwe połączenie pomiędzy płytką nośną klocka a materiałem elastycznym. Tym samym odpowiada za wytrzymałość na ścinanie i dba o to, by materiał cierny nie oderwał się od materiału nośnego.

4 Płytka nośna

W jej przypadku obowiązuje bardzo wąski zakres tolerancji, co ma zapewnić bezpieczne funkcjonowanie i dobrą współpracę z zaciskiem i tłokiem. Aby zapobiec korozji, materiał nośny jest powlekany wysokiej jakości ekologicznymi lakierami.

5 Materiał tłumiący

W celu poprawy komfortu pracy niektóre materiały cierne wzbogaca się o materiał tłumiący. Używa się do tego (w zależności od wymaganych właściwości fizycznych) masy gumowej, tworzywa sztucznego lub metalu.

 

ZALETY:

Dopracowana konstrukcja:

  • Ponad 160 mieszanek, umożliwiających łatwy dobór do każdego samochodu
  • Krótka procedura docierania
  • Spełnione i przekroczone najwyższe normy bezpieczeństwa
  • Testy ECE R 90 trwają 6 godzin, a Bosch swoje klocki testuje 6 miesięcy

Ekologiczność, komfort i estetyka:

  • Niski poziom pylenia
  • Brak szkodliwego azbestu
  • Dobre tłumienie hałasu oraz wibracji
  • Hamowanie bez pisków i drgań

Niezawodna eksploatacja:

  • Wysoka stabilność współczynnika tarcia
  • Wysoka odporność na ścinanie
  • Niewielka ściśliwość
Powered by Comarch e-Sklep ®