Zadzwoń 12 442 44 56, 605 069 230 Pn - Pt: 9:00-19:00, So: 9:00-14:00 Napisz sklep@palis.pl
0
Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407
Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407 Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 424 694 BP407
Nowość

Producent: Bosch

Porównaj Opinie: 0

Cena brutto 90,20 PLN

Cena netto 73,33 PLN

Jednostka miary: szt

Dodaj do koszyka

W magazynie: dużo

Dostępność: sprawdź powyżej -> sprawdź powyżej -> "w magazynie"

Dostawa już od: 9,00 PLN

Gwarancja zwrotu do 14 dni roboczych

Zapytaj o towar - zadzwoń 12 442 44 56

Opis

Aktualny produkt

Wersja handlowa (IAM)

0986424694

Nazwa

Okładziny hamulca tarczowego, komplet; przód

Zatrzymanie produkcji

-

Skrót handlowy (HKB)

BP407

Oznaczenie normatywne

E9 90R-01899/2819

Numer WVA

21754

Kod FMSI

7463D583; 7463D637; 7515D637

Informacja o produkcie

Dla systemu Sumitomo

Rodzaj mocowania wskaźnika zużycia

-

Informacje dodatkowe

z instrukcją montażu

Styk ostrzegawczy

mit akustischer Verschleißwarnung

Materiał

Low-Metallic

Numer WVA

21.754

Certyfikacja

ECE-R90

Grubość znamionowa

16,60 mm

Ze śrubami

Nie

Liczba blach tłumiących

4

Z blachami tłumiącymi

Tak

Z zamontowanym zaczepem tłoka

Nein

Ze sprężynami

Nie

Liczba styków ostrzegawczych

4

Rodzaj styku ostrzegawczego

Akustyczny

Liczba rowków wykr.deszczu

1

Ze skosem

Tak

Wysokość

51,5 mm

Grubość

16,60 mm

Szerokość

131,4 mm

Zalecane akcesoria

SELECTIVE

Wskazówka dot. części zamiennej

-

Nazwa marki

Nr artykułu

FORD

3401278

MAZDA

GAYR3328ZA9C

MAZDA

GEYT 33 28Z

MAZDA

CBY1 33 28ZG

MAZDA

CBY1 33 23ZE

MAZDA

CBY1 33 28ZF

MAZDA

GCYD 33 23ZD

MAZDA

GCYD 33 23ZE

MAZDA

GCYD 33 28ZB

MAZDA

GCYD 33 28ZD

MAZDA

1U0J 33 28Z

MAZDA

G7Y6-33-23Z

MAZDA

G7Y6 33 23ZA

MAZDA

G7Y6-33-28ZA

MAZDA

G7Y6 33 28ZB

MAZDA

GGYA 33 23ZC

MAZDA

GBYH 33 23ZB

MAZDA

C1Y0 33 28Z

MAZDA

CBY1 33 28ZD

MAZDA

GBYH 33 23Z

MAZDA

C1Y0 33 23ZA

MAZDA

1U0L 33 28Z

MAZDA

GEYV 33 28Z

MAZDA

CBY1 33 23Z

MAZDA

GBYH 33 23ZA

MAZDA

1U1E 33 28Z

MAZDA

CBY0 33 28Z

MAZDA

CBY0 33 23Z

MAZDA

F6ZZ2001AA

MAZDA

C1Y0 33 28ZA

MAZDA

F42Z2001B

MAZDA

CBY1 33 23ZB

MAZDA

CBY1 33 28ZC

MAZDA

CBY1 33 28ZB

MAZDA

CBY1 33 28Z

MAZDA

CBY1 33 23ZD

MAZDA

CBY1 33 23ZC

MAZDA

GCYD 33 28ZA

MAZDA

GCYD 33 28ZC

MAZDA

C1Y0 33 23Z

MAZDA

V9118X024

MAZDA

GCYD 33 28ZE

MAZDA

GHYD 33 28ZA

MAZDA

CBY1 33 23ZF

MAZDA

CBY13328ZE

MAZDA

GCYD3323ZB

MAZDA

GEYT3323Z

MAZDA

CBY1 33 23ZG

MAZDA

CBY1 33 23ZA

MAZDA

CBY4-03-323Z

Przed zakupem sprawdź pod poniższym linkiem które pióra będą odpowiednie do Twojego samochodu:

http://www.bosch-automotive-catalog.com/pl/vehicle-search

Klocki hamulcowe Bosch

  • Łatwiej rozpędzić niż zatrzymać
    • Klocki hamulcowe muszą odebrać znaczną ilość energii. Przykładowo, aby zatrzymać z prędkości 200 km/h samochód kompaktowy o masie 1,5 tony, potrzeba odebrać poprzez hamulce i rozproszyć moc rzędu 400 koni mechanicznych, podczas gdy przeciętna moc silnika to około 100 koni.

  • Intensywne testy
    • Klocki hamulcowe Bosch są testowane w niskich i wysokich temperaturach, przy dużej wilgotności, jak i przy intensywnych hamowaniach. Różnorodne testy umożliwiają optymalny dobór mieszanki klocka do regionu użytkowania. Przekroczone są wymagania europejskiej normy ECE R 90.

Rola klocka hamulcowego

Klocki hamulcowe współpracując z tarczą hamulcową podczas hamowania zamieniają energię kinetyczną na cieplną, co umożliwia hamowanie pojazdu.

Tarcze hamulcowe zaleca się wymieniać co drugą wymianę klocków.

 

Dobór materiału klocka

Produkcja klocków hamulcowych w fabryce Bosch w Meksyku

Każdy model samochodu jest inny. Odmienne są rozkłady obciążeń na osie, rozmiary kół, moce silników. Podczas gdy w autach kompaktowych ważna będzie niska cena klocka, to w wersjach usportowionych najistotniejsza będzie skuteczność działania i sprawne odprowadzanie ciepła. Dlatego firma Bosch opacowała ponad 160 mieszanek stosowanych w budowie klocków, dopasowanych do różnorodnych warunków. Umożliwia to uzyskanie równowagi między współczynnikiem tarcia, wygodą i właściwościami w zakresie zużycia mechanicznego. Wybór mieszanki dokonywany jest na podstawie badań na hamowniach, stanowiskach próbnych i torach testowych. Tym samym, każdy samochód wyposażony fabrycznie w klocki Bosch posiada optymalnie dopasowany materiał klocków.

Porównanie normy ECE-R 90 i wymogów jakościowych Bosch

Standard ECE-R 90 to europejska wytyczna, w oparciu o którą wydaje się homologacje dla klocków i szczęk hamulcowych. Okładziny cierne Bosch znacznie przewyższają wymogi norm europejskich.

Bezpieczeństwo (skuteczność hamowania)

ECE-R 90

Bosch

Średnie tarcie

X

X

Tarcie na gorąco

X

X

W zależności od prędkości

X

X

Tarcie statyczne

X

X

Droga hamowania (test AMS)

 

X

Testy termiczne

 

X

Zjazd ze wzniesienia

 

X

Tarcie na zimno

 

X

Podatność na wilgoć

 

X

Stabilności współczynnika tarcia

 

X

 

Testy właściwości fizycznych

ECE-R 90

Bosch

Ściśliwość

X

X

Wytrzymałość na ścinanie

X

X

Przenikanie ciepła

 

X

Test korozyjny

 

X

Wytrzymałość lakieru

 

X

Woskowanie okładzin

 

X

 

Trwałość

ECE-R 90

Bosch

Okładzina cierna

 

X

Tarcza

 

X

 

Komfort

ECE-R 90

Bosch

Kontrola emisji hałasu

 

X

Tarcie przy wysokich prędkościach, piski

 

X

Zachowanie pedału hamulca

 

X

 

Najważniejszy parametr - współczynnik tarcia

Skuteczność hamowania jest uzależniona od wytrzymałości na ścinanie, ściśliwości oraz przede wszystkim stabilności współczynnika tarcia. Jeśli współczynnik tarcia ulegnie obniżeniu, droga hamowania może znacząco się wydłużyć. Dlatego jego wartość musi pozostawać niezmienna, niezależnie od warunków pracy (wzrost temperatury przy ostrym hamowaniu). Bosch testuje swoje klocki na stabilność współczynnika tarcia zgodnie z aktualnymi normami przemysłowymi na stanowisku dynamometrycznym.

Komfort

Hamulce Bosch zapewniają komfortową jazdę

Dla dogodnej dla kierowcy pracy hamulców ważne są:

  • szybka reakcja hamulców na reakcję kierowcy
  • jednakowy skok pedału hamulca w całym zakresie pracy
  • minimalny poziom drgań
  • brak uciążliwych odgłosów

Bosch projektując swoje układy hamulcowe uwzględnia te wszystkie wymogi.

Zużycie klocków

Klocki cierne zużywają się wskutek tarcia. Stopień zużycia zależy przede wszystkim od ilości cyklów hamowań, stylu jazdy i sposobu hamowania.

W wielu pojazdach spotyka się dziś wskaźniki zużycia klocków: przy przekroczeniu minimalnej dopuszczalnej grubości klocka zapala się kontrolka informująca kierowcę o konieczności wymiany klocków.

Rozwiązania specjalne

Fazowanie stosuje się w niektórych klockach, aby zagwarantować szybszą reakcję hamulców.

Rowek deszczowy poprawia odprowadzenie wody podczas hamowania w deszczu.

Wymiana klocków - zawsze ze sprężynami

Wymiana klocka

Sprężyny stabilizują klocek, zapobiegając drganiom. W toku eksploatacji są one poddawane znacznym obciążeniom, skutkiem czego występuje zużycie zmęczeniowe, występujące przy zmiennych cyklach obciążenia. Dlatego sprężyny należy zawsze wymieniać przy zmianie klocków.

Bosch oferuje również zastawy do montażu klocków hamulcowych, czujniki zużycia okładzin hamulcowych oraz dodatkowe blaszki i sprężyny.

Zestaw do montażu klocków hamulcowych

BUDOWA:

Schemat klocka hamulcowego.

1 Materiał cierny

Klocki hamulcowe są wykonane z reguły z 15-20 składników. Mieszanka składników jest dobierana indywidualnie dla każdego pojazdu, co gwarantuje krótkie drogi hamowania i wysoki komfort użytkowania. Aby osiągnąć jak najlepszy rezultat, należy uwzględnić rodzaj materiału, z którego została wykonana tarcza.

2 Wkład elastyczny

Odpowiada za komfort i bezpieczeństwo oraz wpływa na ściśliwość oraz emisję hałasu.

3 Klej

Zapewnia właściwe połączenie pomiędzy płytką nośną klocka a materiałem elastycznym. Tym samym odpowiada za wytrzymałość na ścinanie i dba o to, by materiał cierny nie oderwał się od materiału nośnego.

4 Płytka nośna

W jej przypadku obowiązuje bardzo wąski zakres tolerancji, co ma zapewnić bezpieczne funkcjonowanie i dobrą współpracę z zaciskiem i tłokiem. Aby zapobiec korozji, materiał nośny jest powlekany wysokiej jakości ekologicznymi lakierami.

5 Materiał tłumiący

W celu poprawy komfortu pracy niektóre materiały cierne wzbogaca się o materiał tłumiący. Używa się do tego (w zależności od wymaganych właściwości fizycznych) masy gumowej, tworzywa sztucznego lub metalu.

 

ZALETY:

Dopracowana konstrukcja:

  • Ponad 160 mieszanek, umożliwiających łatwy dobór do każdego samochodu
  • Krótka procedura docierania
  • Spełnione i przekroczone najwyższe normy bezpieczeństwa
  • Testy ECE R 90 trwają 6 godzin, a Bosch swoje klocki testuje 6 miesięcy

Ekologiczność, komfort i estetyka:

  • Niski poziom pylenia
  • Brak szkodliwego azbestu
  • Dobre tłumienie hałasu oraz wibracji
  • Hamowanie bez pisków i drgań

Niezawodna eksploatacja:

  • Wysoka stabilność współczynnika tarcia
  • Wysoka odporność na ścinanie
  • Niewielka ściśliwość
Powered by Comarch e-Sklep ®